2010. november 18., csütörtök

A Google sikerének titka az előzőekhez képest

A Google előtt számos keresőmotor létezett(pl: Wandex, Aliweb, Lycos, Archie, stb.), melyek különböző módszerekkel kerestek a dokumentumok között. 1996-ban azonban a Standford Egyetemen Larry Page és Sergey Brin megalkotta a Google-t, ami a hivatkozási népszerűségét vizsgáló PageRank algoritmuson alapult. Ez a korabeli keresőkhöz képest nagyon fejlett volt.Sorrendezésének köszönhetően hamar kiszorította a versenytársait és 2001 körül egyeduralkodóvá vált. A PageRank segítségével a Google elemezni tudja a különböző oldalak közötti kapcsolatokat, és ennek segítségével sokkal relevánsabb találatokat tud visszaadni, mint más keresők.

De mi is az a PageRank?

A PageRank egy olyan algotitmus az informatikában, amely a hiperlinkekkel összekötött dokumentumokhoz számokat rendel (a számok neve szintén PageRank) azoknak a hiperlink-hálózatban betöltött szerepe alapján.A Google arra a feltételezésre épít, hogy a weboldalak készítői általában azokra az oldalakra linkelnek a saját lapjukról, amiket jónak tartanak, vagyis minden hiperlink felfogható egy-egy szavazatként a céloldalra. Minél több szavazatot kap egy oldal, annál fontosabb, de azt is figyelembe kell venni, hogy a szavazatot leadó oldal mennyire fontos. A PageRank a fontosság számszerűsítése.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése